Harharminc kommentjére itt válaszolok, remélem nem haragszik meg érte, csak úgy érzem, másokat is érdekelhet a téma.
Budapesten a szállítás rendszere valóban ugyanazzal a kocsival történik, de adott napon egy kocsi csak egyfajta konténerek tartalmát gyűjti be.A szigetek valóban aránytalanul vannak eloszlatva a városban, de az általános irányelv (minden lakótól 200m-nyire legalább egy sziget legyen) nehezen tartható, kövehtető, vannak más elvek, szabályok, amelyek keresztezik ennek megvalósulását (pl. tűzoltó utak biztosítása, tűzvédelmi szempontok, zajterhelés miatti korlátozások, stb, ilyesmikkel tényleg nem lehet vitábaszállni). Ezek ellenére folyamatosan próbálják megtalálni a megfelelő megoldásokat (pl. belvárosi kerületek kisérleti jelleggel próbálják meghonosítani a kapualji szelektív gyűjtést), de sajnos nem megy semmi sem egyik pillanatról a másikra. Fejlesztés papíron, engedélyek beszerzése, kísérleti megvalósulás, konklúziók, elterjesztés és ami a legfonsoabb pénz forrás előteremtése nagyon sok időt vesz igénybe.
Ami az itthoni újrahasznosítást illeti, a szándék megvan a felsővezetésben, de csak nagyon kis kapacitású vállalkozások foglalkoznak kishazánkban hulladékújrahasznosítással - ezért is kényszerülünk kínába exportálni a PET granulátumainkat, s ezért nem itthon hasznosítják újra őket. Pedig tényleg lehetne polárpulcsit gyártani Magyarországon is. Talán valamelyik olvasó kedvet kap, s tőkéjét ebbe fekteti...
Sámson László főtechnológus úrral azért nem nehéz vitábaszállni, mikor azt mondja az égetés környezetbarátabb, mint a lerakás. Megjegyzendő, hogy a civilizált ember hulladékának (tehát szemetének és tevékenységéből adódó melléktermékeknek) 85-90%-át a levegőben helyezi el. Mint tudjuk a légkör egy néhány tíz km vastagságú valami a fejünk felett, arányaiban olyan, mint almának a héja. (Itt a hulladékok alatt nem csak a szemetet értjük: ide tartoznak az ipari, közlekedési, energetikai, stb. égéstermékek is, hiszen ezek is egy tevékenység során számunkra feleslegesen keletkező anyagok, melyeket elhelyezünk a légkörben).