Csirip

Köd Rákospalotán

Molnár András: Köd Rákospalotán (Képeslap/Magány)

közösség...

Levegőminőség Bp-n

Budapest légszennyezettsége

A határértéket legjobban megközelítő/meghaladó szennyező aránya az egészségügyi határérték százalékában

: )

Soldier

Diaz

Olajisten

omikk-olvasó

Nincs megjeleníthető elem

Piros

betax 2015.10.26. 20:58

A Hold szépen sárgállik a fátyolfelhők között, alatta a paksi atomerőmű fényei a távolban. Épp hazafele tartok Pécsről, egy bordó kis méregzsákban száguldunk az autópályán. Mostanában rászoktam arra, hogy idegen emberek autójába ülve utazom - kényelmes és élményteli. A néhány éves kétliteres Audi hiába gyűri a kilométereket alattam úgy, mint más a taknyos zsebkendőt, közben annyit fogyaszt, mint egy kis Seicento - 5,2 l… 

Pécs. 2012 decemberében utaztam először Pécsre tanulmányi okokból. Akkor a mester felvételi elbeszélgetésemen nagyon győzködtek arról, hogy jöjjek ide, nekem is milyen jó lesz, sőt, még doktori képzésre is szívesen látnak. Elültették a bogarat a fülemben és itt vagyok most, Molnár András állami ösztöndíjas doktorandusz, aki organisational behaviour meg business ethics vizsgát tartott ma és akinek hatvan kis gólya matek ZH-ja van a hátizsákjában.

(Valljuk be azért, amikor múltkor felügyeltem a gólya matek ZH-t, nagyon szar érzés volt, hogy lemagáztak a 18 éves kislányok.)

Szóval matekZH-t javítok. Szívesen megmondanám ezt a hét-nyolc évvel ezelőtti önmagamnak, aki abban is kételkedett, hogy egyszer sikeresen abszolválja a Matematika A1 tantárgyat. Különös érzés olvasni a dolgozatokat, nézni a megoldásokat, a sikeres és sikertelen próbálkozásokat. Eszembe jut, milyen kis szánalmasak lehettek a dolgozataim, amelyekre rendre egyest kaptam. Mosolyt csal az arcomra a gondolat: annak ellenére, hogy sokadik nekifutásra tudtam csak megcsinálni, mégis itt vagyok már a porond másik oldalán, és ahogy akkor másnak megadatott ugyanez, úgy én is láthatom mások küzdelmét. Sőt, nem csak nézője, de részese is vagyok az eseményeknek.

 

Kib&szott csoda ez, igazad van Zsuzsa. Rémlik egy matek gyakvezető, aki egyszer az egyik kapa dolgozatomra bíztató üzeneteket vésett piros tollal. És egy smájlit. Akkor nem is tudtam, mennyit jelentett ez nekem.

Az Audi tovább gyűri a kilométereket, a műszerfal piros fénye mint egy harci helikopter belsejét, úgy világítja ujjaimat a billentyűzeten. Sárbogárd mellett száguldunk el. Csend van, az egyik utastársam megbabonázva nézi a tájat, amint elsuhan köztünk és a Hold között. A másik lány fejét oldalrahajtva alszik, álmát őrzi a motor duruzsolása.

 

Szép éjszakánk van.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://betax.blog.hu/api/trackback/id/tr408024470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása